Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Fermignano, 910.000 euro in arrivo dal Miur per messa in sicurezza scuole

FERMIGNANO, 15 GEN – Il Comune di Fermignano riceverà 910.000 euro dal ministero dell’Istruzione per la messa in sicurezza degli edifici scolastici dal rischio sismico. Il Miur ha approvato il progetto esecutivo presentato dall’amministrazione comunale che prevede l’adeguamento di 20 aule delle scuole medie Donato Bramante.
Complessivamente la Provincia di Pesaro-Urbino riceverà 14 milioni di euro. La cifra più corposa spetta al comune di Apecchio che avrà a disposizione 1 milione e 400.000 euro. La Regione e i singoli Comuni hanno svolto le indagini sugli edifici e i risultati incrociati hanno portato alla individuazione delle priorità da seguire per le singole scuole. (v.c. e s.p.t)