Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Teatro Sanzio: venerdì 16 Moni Ovadia porta in scena “Il Casellante” di Camilleri

Da sinistra a destra gli attori Valeria Contadino, Mario Incudine e Moni Ovadia

URBINO, 12 FEB. – Quinto appuntamento della stagione di prosa teatrale 2017/2018 al Sanzio di Urbino venerdì 16 febbraio. L’attore e scrittore Moni Ovadia porta in scena Il Casellante, opera tratta dal racconto dell’autore siciliano Andrea Camilleri, insieme a Valeria Contadino e Mario Incudine, curatore delle musiche, in collaborazione con il musicista Antonio Vasta. Il romanzo, che fa parte del cosiddetto ciclo mitologico iniziato con Maruzza Musumeci, la storia di una donna che si trasforma in una sirena, e prosegue con Il Sonaglio, narra del dolore di una maternità negata e della guerra. Lo spettacolo, diretto da Giuseppe Dipasquale con l’accompagnamento musicale di Antonio Vasta e Antonio Putzu, è anche il racconto irridente e divertito della Sicilia fascista degli anni Quaranta. (l.c.)